یکی از مهمترین فواید گوشت مرغ برای سلامتی، پروتئین بالای آن است. پروتئین ها برای رشد و ترمیم سلول ها، رشد عضلات و سلامت کلی ضروری هستند. گوشت مرغ منبع عالی پروتئین بدون چربی است که به ساخت ماهیچه ها، استخوان ها و بافت های قوی کمک می کند. اسیدهای آمینه موجود در مرغ همچنین باعث سلامت پوست، مو و ناخن می شود.

یکی دیگر از مزایای مهم مصرف گوشت مرغ، میزان کم چربی آن در مقایسه با انواع دیگر گوشت ها مانند گوشت گاو یا گوشت گوسفندی است. خوردن بیش از حد چربی می تواند سطح کلسترول را در بدن شما افزایش دهد که می تواند منجر به بیماری قلبی و سایر بیماری های مزمن شود.

این یعنی خوردن یک فیله مرغ ساده در کنار خوشمزه بودن، سلامت بدن ما را هم بهبود خواهد بخشید. کمی بیشتر با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق به لیست مواد مغذی درون گوشت مرغ داشته باشیم.

گوشت مرغ خام

لیست فواید گوشت مرغ برای بدن

  1. پروتئین بالا: گوشت مرغ منبع غنی پروتئین بدون چربی است که به ساخت و ترمیم ماهیچه ها، بافت ها و سلول ها کمک می کند.
  2. سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد: اسیدهای آمینه موجود در گوشت مرغ به تحریک سرعت متابولیسم بدن کمک می کند که به سوزاندن کالری و چربی کمک می کند.
  3. کاهش کلسترول: مصرف منظم گوشت مرغ می تواند به کاهش سطح کلسترول LDL (بد) و در عین حال افزایش سطح کلسترول HDL (کلسترول خوب) کمک کند.
  4. تقویت ایمنی: یک غذای خوب با گوشت مرغ، مثل یک استیک مرغ ساده، سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های B6 و B12، روی، آهن و سلنیوم است که از عملکرد سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کنند و در مبارزه با عفونت‌ها به سیستم دفاعی بدن انسان کمک می‌کنند.
  5. سلامت قلب را افزایش می دهد: گوشت مرغ حاوی چربی اشباع کمتری نسبت به گوشت قرمز است که آن را به گزینه ای عالی برای حفظ سطح کلسترول سالم و کاهش کلسترول تبدیل می کند.